lördag 8 augusti 2009

Jag ställer inga krav

Jag vill inte finnas där för dig längre.
Jag vill inte vara ditt stöd, den du kan prata om allt med, den du kan vända dig till alla gånger du behöver hjälp.
Jag vill inte längre, för du finns inte där för mig.
Vi är inte ihop, så jag får inte ställa några krav.
Du har inga skyldigheter gentemot mig. Du behöver aldrig göra något för min skull.
Jag vet.
Men jag skulle önska att du ville. Att du ville göra något för mig, offra något för mig. Men det gör du inte. Inte ens en dag.
Passar jag inte in i ditt schema så får det vara. Du skulle inte ändra dina planer för att få chansen att vara med mig.
Inte ens det skulle du göra.
Det får mig naturligtvis att inse att jag inte betyder så mycket för dig.
Jag vill konfrontera dig. Tvinga dig att ta ställning.
Men jag törs inte, för jag vill inte höra svaret. Jag vill inte ta konsekvenserna. Jag vill inte att vi aldrig ska ses mer.

Inga kommentarer: