söndag 2 augusti 2009

Du är minsann inte den enda

Det händer att jag träffar andra. Försöker i alla fall.
Jag vet ju att du gör det.

Efter att allt det där kom fram - att du träffat en annan, att du ljugit för mig, utnyttjat mig - så träffade jag en kille som jag haft ihop det med tidigare och som jag beslutade mig för att ligga med igen.
Vi hann inte ens börja hångla innan jag började gråta.
Han förstod förstås ingenting. Hur skulle han kunna veta att det gjorde ont inom mig att vara med någon annan än med dig?
Jag låg med honom till slut i alla fall. Jag var fast besluten om att du inte skulle vara den senaste jag haft sex med.

Så ibland träffar jag alltså andra.
Ingen som på allvar intresserar mig, jag skulle lika gärna kunna vara utan dem, men jag gör det för att jag vill att du ska veta att du minsann inte är den enda för mig.
Det märkliga är att jag aldrig berättar om de andra för dig.
Men jag skulle kunna göra det om jag ville. Om jag ville såra dig.
För även om du aldrig skulle be mig att inte vara med någon annan än dig, så skulle det såra ditt ego om du fick reda på sanningen.

Inga kommentarer: